Ofte stillede spørgsmål

Spørgsmål og svar.

Du bliver kontaktet indenfor 24 timer efter din bestilling. Det er derfor vigtigt, at du i din bestilling oplyser dit telefon nr. Sammen med montøren finder du en installationsdato.

Ja, der er en bindingsperiode på din aftale. Du kan læse nærmere om det i dine abonnementsbetingelser.

Ja, naturligvis får du en brugermanual, når din alarm opsættes. Skulle du være i tvivl om noget, kan du altid ringe til Dan Group Alarm Roskilde vedrørende din alarmløsning.

Dan Group Alarm Roskildes alarmer benytter GPRS/GSM nettet, som konstant er overvåget. SIM kort til anlægget er inkluderet i dit abonnement. I få tilfælde bruger alarmen også internet.

Din alarm tilsluttes en af Danmarks største kontrolcentraler med den mest moderne teknologi, som er bemandet 24 timer i døgnet. Det betyder, at vi døgnet rundt overvåger din alarm både, når du har tilkoblet din alarm eller selv er hjemme.

Med WEB Login kan du administrere hele dit alarmsystem, uanset hvor i verden du befinder dig. De ændringer du laver kan straks ses på kontrolcentralen. Du kan håndtere listen med kontaktpersoner og telefon nr. samt se, hvornår din alarm er Til eller Frakoblet.

Når du får opsat din alarm, udfylder vi sammen en ” forholdsordre“: det er en aftale, vi laver med dig om, hvad der skal ske, hvis vi modtager en alarm fra din ejendom. Aftalen er en ” køreplan" for Dan Group Alarm Roskilde som indeholder dine ønsker, og hvad der skal ske ved alarm fra din ejendom. Denne aftale kan også indeholde oplysninger om evt. husdyr eller andre forhold, som vi skal tage hensyn til.

Du skal altid selv afmelde en alarm, ved omgående at frakoble alarmen og ringe til kontrolcentralen på tlf. 76 117 117.

Vi ringer til dig eller dine kontaktpersoner for at finde ud af, om der er tale om en fejlalarm. Ved opkaldet skal du eller din kontaktperson oplyse et kodeord, ellers bliver alarmen ikke slået fra. Vi sender altid en vagt ud i tilfælde af, at vi ikke kan få fat i dig eller en kontaktperson.

For at sikre den hurtigste reaktion, bruger vi ”Den Danske Mobilvagt ordning” som via en stort antal lokale vagtselskaber – netop er kendt i dit område. Når alarmen modtages, sender vores kontrolcentral som oftest ”Den nærmeste lokale vagtpatrulje” ud for at undersøge årsagen. Patrujlevagten undersøger din ejendom og området udvendigt grundigt – for at konstatere eventuelle tegn på indbrud. Skønner vagten det er bedst, prøver vagten at få fat i dig eller en kontaktperson. Er der opsat vagtnøgleboks undersøger vagten også din ejendom indvendigt.

Skal en rude eller et vindue afdækkes, får du en regning som dit forsikringsselskab normalt betaler.

Dan Group Alarm Roskildes alarmer sender altid et til- eller frakoblingssignal, så ved vi, om der er personer på ejendommen eller ej.

I alle fjernbetjeninger og betjeningspaneler er der som standard mulighed for, at du kan aktivere overfaldsalarmen.

Så kontakter vi dig omgående, så fejlen kan blive rettet hurtigst muligt. Både du og Dan Group Alarm Roskilde har det bedst med, at din alarm virker som den skal.

Årsag til alarmer kan være, at du har glemt at lukke et vindue – eller andre el. lign. der kan udløse en alarm.

Hvad er en fejlalarm? Det er en uforklarlig alarm, som ikke umiddelbart kan henføres til nogen bestemt årsag.

Hvis strømmen afbrydes på din ejendom, får vores kontrolcentral besked, herefter kontakter vi dig. Din alarm vil dog fortsat være aktiv, da der er mange timers batteri-backup i din alarms centralenhed.

Hos Dan Group Alarm Roskilde tilbydes forskellige typer abonnementer, omfattende eftersyn, vedligeholdelse og reparation af alarmanlægget. Omfanget af service, eftersyn og reparation afhænger af din aftale.

Er din alarm er ved at løbe tør for batteri, registreres det på kontrolcentralen, og vi kontakter dig. Om batteriskift er inkl. i dit abonnement afhænger af din aftale.