Skip to main content

Online support

Følg den nedenstående guide for at få support til dit alarmsystem hos Dan Group Alarm Roskilde.

Installer Teamviewer og få online support.

TeamView logo

Oplys “dit ID” og “adgangskode” til supportmedarbejderen.

FAQ

Herunder kan du få svar på de spørgsmål, vi oftest bliver stillet i forbindelse med vores alarmløsninger.

Hvor lang leveringstid er der på en alarm fra Dan Group Alarm Roskilde?

Du bliver kontaktet indenfor 24 timer efter din bestilling. Det er derfor vigtigt, at du i din bestilling oplyser dit telefonnummer. Sammen med montøren finder du en installationsdato.

Er der en bindingsperiode på min alarm?

Ja, der er en bindingsperiode på din aftale. Du kan læse nærmere om det i dine abonnementsbetingelser.

Får jeg en brugermanual med til min alarm?

Ja, naturligvis får du en brugermanual, når din alarm opsættes. Skulle du være i tvivl om noget, kan du altid ringe til Dan Group Alarm Roskilde vedrørende din alarmløsning.

Er anlægget konstant online med kontrolcentral?

Dan Group Alarm Roskildes alarmer benytter GPRS/GSM nettet, som konstant er overvåget. SIM-kort til anlægget er inkluderet i dit abonnement. I få tilfælde bruger alarmen også internet.

Bliver alarmen tilsluttet en kontrolcentral?

Din alarm tilsluttes en af Danmarks største kontrolcentraler med den mest moderne teknologi, som er bemandet 24 timer i døgnet. Det betyder, at vi døgnet rundt overvåger din alarm – både når du har tilkoblet din alarm, eller når du selv er hjemme.

Hvad er WEB Login?

Med WEB Login kan du administrere hele dit alarmsystem uanset hvor i verden, du befinder dig. De ændringer du laver kan straks ses på kontrolcentralen. Du kan håndtere listen med kontaktpersoner og telefonnumre samt se, hvornår din alarm er til- eller frakoblet.

Hvad er forholdsordre?

Når du får opsat din alarm, udfylder vi sammen en ” forholdsordre“. Det er en aftale, vi laver med dig om, hvad der skal ske, hvis vi modtager en alarm fra din ejendom. Aftalen er en ” køreplan” for Dan Group Alarm Roskilde, som indeholder dine ønsker, og hvad der skal ske ved alarm fra din ejendom. Denne aftale kan også indeholde oplysninger om evt. husdyr eller andre forhold, som vi skal tage hensyn til.

Hvad skal jeg gøre ved kundeforårsaget alarm?

Du skal altid selv afmelde en alarm ved omgående at frakoble alarmen og ringe til kontrolcentralen på tlf. 76 117 117.

Hvad sker der ved en alarm?

Vi ringer til dig eller dine kontaktpersoner for at finde ud af, om der er tale om en fejlalarm. Ved opkaldet skal du eller din kontaktperson oplyse et kodeord – ellers bliver alarmen ikke slået fra. Vi sender altid en vagt ud i tilfælde af, at vi ikke kan få fat i dig eller en kontaktperson.

Hvordan anvendes vagtpatrulje?

For at sikre den hurtigste reaktion, bruger vi ”Den Danske Mobilvagt Ordning” som, via et stort antal lokale vagtselskaber, netop er kendt i dit område. Når alarmen modtages, sender vores kontrolcentral som oftest ”den nærmeste lokale vagtpatrulje” ud for at undersøge årsagen. Patrujlevagten undersøger grundigt din ejendom og området udvendigt for at konstatere eventuelle tegn på indbrud. Skønner vagten det er bedst, prøver vagten at få fat i dig eller en kontaktperson. Er der opsat vagtnøgleboks, undersøger vagten også din ejendom indvendigt.

Hvordan foregår afdækning efter indbrud?

Skal en rude eller et vindue afdækkes, får du en regning, som dit forsikringsselskab normalt betaler.

Har alarmerne et til- og frakoblingssignal?

Dan Group Alarm Roskildes alarmer sender altid et til- eller frakoblingssignal, så ved vi, om der er personer på ejendommen eller ej.

Er der mulighed for en overfaldsalarm?

I alle fjernbetjeninger og betjeningspaneler er der som standard mulighed for, at du kan aktivere overfaldsalarmen.

Hvad sker der, hvis Dan Group Alarm Roskilde registrerer en fejl ved din alarm?

Registrerer Dan Group Alarm Roskilde en fejl ved din alarm, kontakter vi dig omgående, så fejlen kan blive rettet hurtigst muligt. Både du og Dan Group Alarm Roskilde har det bedst med, at din alarm virker som den skal.

Hvad er hyppige årsager til alarm?

  • Indbrud eller forsøg på indbrud
  • Tekniske fejl eller fejlfunktioner i alarmsystemet
  • Menneskelige fejl som for eksempel at glemme koden
  • Bevægelse i områder med bevægelsessensorer
  • Åbning af døre eller vinduer med sensorer mens systemet er aktiveret
  • Kæledyr der bevæger sig i områder med sensorer

Hvad er en fejlalarm?

Det er en uforklarlig alarm, som ikke umiddelbart kan henføres til nogen bestemt årsag.

Er batteriskift med i min aftale?

Er din alarm er ved at løbe tør for batteri, registreres det på kontrolcentralen, og vi kontakter dig. Om batteriskifte er inkluderet i dit abonnement afhænger af din aftale.

Hvad sker der med min alarm ved strømafbrydelse?

Hvis strømmen afbrydes på din ejendom, får vores kontrolcentral besked. Herefter kontakter vi dig. Din alarm vil dog fortsat være aktiv, da der er mange timers batteri-backup i din alarms centralenhed.

Hvad tilbyder Dan Group Alarm Roskilde af service, eftersyn og reparation?

Hos Dan Group Alarm Roskilde tilbydes forskellige typer abonnementer, omfattende eftersyn, vedligeholdelse og reparation af alarmanlægget. Omfanget af service, eftersyn og reparation afhænger af din aftale.

Vil du undgå ubudne gæster?

Kontakt os for et uforpligtende tilbud på et alarmsystem.